Drukowanie specjalne
Drukowanie kopert, etykiet, folderów reklamowych czy zdjęć nie stanowi problemu dla większości urządzeń wielofunkcyjnych, których używa się do produkcji dokumentów w firmie. Zanim jednak przystąpimy do pracy, warto zwrócić uwagę na jakość i koszty.
Korzystając z ogólnodostępnego oprogramowania biurowego, każdy pracownik może bez problemu wydrukować na kopercie logo firmy, w której pracuje oraz adres odbiorcy. Aplikacje te pozwalają także na druk seryjny z wykorzystaniem danych zawartych w książce adresowej. Koperty można umieścić w kasecie lub w podajniku urządzenia wielofunkcyjnego i od razu wydrukować kilkadziesiąt lub nawet kilkaset przesyłek z adresami odbiorców. Większość urządzeń stosowanych w biurze potrafi pracować na nośnikach o gramaturze do 200 -210 g/m2, dlatego drukowanie na kopertach nie powinno stanowić dla nich większego problemu. Warto jednak zwrócić uwagę na ich jakość.
Drukowanie specjalne
Drukowanie kopert, etykiet, folderów
reklamowych czy zdjęć nie stanowi problemu dla większości urządzeń
wielofunkcyjnych, których używa się do produkcji dokumentów w firmie.
Zanim jednak przystąpimy do pracy, warto zwrócić uwagę na jakość i
koszty.
Korzystając z ogólnodostępnego oprogramowania biurowego, każdy pracownik
może bez problemu wydrukować na kopercie logo firmy, w której pracuje
oraz adres odbiorcy. Aplikacje te pozwalają także na druk seryjny z
wykorzystaniem danych zawartych w książce adresowej. Koperty można
umieścić w kasecie lub w podajniku urządzenia wielofunkcyjnego i od razu
wydrukować kilkadziesiąt lub nawet kilkaset przesyłek z adresami
odbiorców. Większość urządzeń stosowanych w biurze
potrafi pracować na nośnikach o gramaturze do 200 -210 g/m2, dlatego
drukowanie na kopertach nie powinno stanowić dla nich większego
problemu. Warto jednak zwrócić uwagę na ich jakość.
- Często firmy, w których wysyła się
dużo korespondencji próbują zaoszczędzić i kupują najtańsze koperty
zrobione z materiału słabej jakości i niestarannie sklejone. Niektóre
urządzenia mogą sobie nie poradzić z drukiem na takim nośniku. Aby
uniknąć kłopotów lepiej używać kopert sprawdzonych i rekomendowanych
przez producenta urządzenia – radzi Szymon Szczur, Koordynator ds. Wsparcia Sprzedaży Rozwiązań Biznesowych Konica Minolta Business Solutions Polska.
Składanie kartek
Ostatnio bardzo popularne są tzw. koperty z okienkiem. Adresy odbiorców
drukowane są w nich na odwrocie kartki z korespondencją skierowaną do
klienta i widoczne dzięki przeźroczystemu okienku w kopercie. Kiedy mamy
do czynienia z dużą ilością takiej korespondencji i zależy nam na
szybkości, warto dokupić dodatkowy moduł finiszera do urządzenia drukującego.
Dzięki niemu można automatycznie składać kartki papieru w taki sposób,
aby zmieściły się w kopercie, a adres odbiorcy był widoczny na kopercie.
Finiszery dysponują też innymi funkcjami, pozwalają na automatyczne
przycinanie i zszywanie kartek oraz ich dziurkowanie. Współpracują z
urządzeniami do druku wielkoformatowego A3 oraz produkcyjnymi i znacznie
ułatwiają tworzenie broszur oraz przygotowywanie folderów reklamowych.
Etykiety bez problemu
Także druk etykiet dla większości urządzeń wielofunkcyjnych dostępnych
na rynku nie stanowi problemu, gdyż są one przystosowane do używania
materiałów o grubszym podłożu. W wielu z nich etykiety mogą być wkładane
do podajnika w pociętych już arkuszach, co znacznie usprawnia pracę.
- Jakie wybrać urządzenie, wszystko
zależy od wielkości firmy, ilości generowanych wydruków oraz drukowanych
kopert. Konica Minolta proponuje mniejszym biurom mały wielofunkcyjne
bizhub C25 lub większe urządzenia formatu A3 jak np. bizhub 363 lub
bizhub C360. Do samego drukowania kopert można użyć drukarki np.
magicolor 3730, bizhub C35P czy bizhub 40P - dodaje Szymon Szczur.
Tanie drukowanie masowe
Duże firmy, które co miesiąc drukują dziesiątki tysięcy różnych dokumentów coraz częściej tworzą własne Centralne Punkty Druku,
gdzie korzystają z profesjonalnych urządzeń produkcyjnych o dużej
wydajności. Umożliwiają one szybką produkcję dużej ilości różnorodnych
materiałów np. etykiet, folderów oraz zdjęć. Wszystko w doskonałej
jakości i niższej cenie niż przy użyciu typowego sprzętu przeznaczonego
dla biur.
- Najnowsze urządzenia produkcyjne
Konica Minolta do druku kolorowego serii bizhub PRESS C6000/7000/8000
doskonale nadają się do druku etykiet, folderów reklamowych i zdjęć.
Dysponują też możliwością sprawdzenia ilości tonera potrzebnego do
zadrukowania każdej ze stron. Jeszcze przed przystąpieniem do pracy
można więc określić stopień pokrycia kartki drukiem i zaczernienia
strony oraz precyzyjniej określić koszty. Przynosi to znaczne oszczędności w firmie – mówi Adam Bieniewski, Production Printing & Solutions Product Manager Konica Minolta Business Solutions Polska.
Efekty końcowe
Nie bez znaczenia dla usprawnienia przepływu informacji w firmie
jest szeroki wybór opcji wykańczających. Urządzenia produkcyjne Konica
Minolta są standardowo wyposażone w finiszery, które umożliwiają
automatyczne przycinanie, zszywanie, dziurkowanie kartek oraz ich
składanie, tak aby mieściły się do kopertach. Potrafią też drukować
dokumenty z dużą szybkością.
Nic więc dziwnego, że kadra zarządzająca zaczyna doceniać zalety
tworzenia Centralnych Punktów Druku. Coraz więcej menadżerów jest
zdania, że usprawnia to obieg informacji i pozwala na kontrolę procesu drukowania.